2010. május 7., péntek

Csak nézek, és semmit, semmit nem értek

Na szóval, az úgy volt, hogy ma végre felhívtam a magánorvosomat, adjon időpontot a jövő hétre, a tizenkettedik heti ultrahangra. És kiderült, hogy ő nem is vállal tizenkettedik heti ultrahangot, azt csináltassam meg valahol, aztán ő nagyon szívesen véleményezi, meg meg is vizsgál akkor már. De mégis, mi a fenének járjak én magánorvoshoz*, ha mellette ugyanúgy kell járnom az SZTK-shoz, meg ultrahangra, meg vérvételre meg mindenhová? Amikor ráadásul, ahogyan már írtam, tökéletesen elégedett vagyok az SZTK-s orvosommal is?

Itt készítettem fejben mind a kettejükről egy előny-hátrány mérlegelést.

Kezdjük az SZTK-ssal. Előnye, hogy közel van, körülbelül tíz perc séta az egész. A rendelési időpontjai jók, minden nap dolgozik, felváltva délelőtt-délután. Várokoznom sosem kellett öt percnél többet. Mindenképpen járnom kell hozzá, a pecsétek és a beutalók miatt, ráadásul a terhesgondozás és az ultrahang** mellett van. Precíz, pontos, alapos és szőrszálhasogató jellemű, amitől civilben hülyét kapnék, de egy orvosnál nem hátrányos tulajdonság. Tökéletesen ingyenes minden szolgálatása. Emlékszik rám.

Hátrányai: egy, hogy nem vállal szülést, kettő, hogy hétvégén nem elérhető.

A magán előnyei: közel van, maximum nyolc perc séta az egész. A rendelő nagyon szép, és fel van szerelve ultrahang-készülékkel (ami viszont nem alkalmas a kötelező vizsgálatok elvégzésére). Ő műtött, tehát látta már belülről a szerveimet. Szívesen vállal szülést, ráadásul abban a kórházban, amelyik nekem rokonszenvesebb (de ahová mehetek fogadott orvos nélkül is).

Hátránya viszont, hogy semmi különösebb plusz nem ad az ellátásomhoz, sőt, egy hellyel többet jelent, ahová rohangálnom kell. Drága, szüléssel együtt jóval egy százas felett lennénk. Nem mondom, hogy szétszórt, de a nevemet még nem sikerült megjegyeznie. Egy héten csak két délután van rendelése, és szerintem meglepődne, ha baj esetén hétvégén hívogatnám.

Ti hogyan döntenétek? Nekem, és nem elsősorban a pénz miatt, előtörtek kezdő meddő-korom puritán elképzelései. Ha abból indulok ki, hogy szülni bárki tud, és ha nincsen komplikáció, akkor az orvosnak sincsen túlzott jelentősége, akkor totál fölöslegesnek tűnik a magánosdni. Ha pedig menetközben változik a véleményem, még mindig van jó félévem, hogy keressek egy dokit. Mindenesetre most visszatérek a TB-támogatott útra.

Bocsánat, ha nagyon egyértelmű dolgot írtam le, nekem ma esett le, hogy hogyan működik a rendszer.




*Ha nem számítjuk ide a hálát, hogy megműtött.
**Kísérő jöhet.

5 megjegyzés:

  1. szia!

    12. heti UH-ra alapból az Istenhegyi úti Géndiagnosztikára kérj időpontot. Ők a legjobbak az országban.A 12. heti vizsgálat az egyik legfontosabb a terhesség során. Tudom, mert én ott buktam el a múltkor. Amúgy ha nem tudta a nevedet se megjegyezni a doki, akkor én választanék egy másik magánt. És kész.üdv

    VálaszTörlés
  2. Szia,

    köszi a tippet, de debreceni vagyok... Veletek minden oké?

    VálaszTörlés
  3. Eddig igen.
    Mindjárt 9. hetes vagyok.Kezdek reménykedni hogy hátha most sikerülni fog.
    Szerintem az Istenhegyire megéri elmenni debrecenből is.Vérvételt is csinálnak, amiből kiszűrnek egy rakás genetikai problémát pl. Down kór. A nőgyógyászok 35 év felett javasolják általában az Istenhegyi utat, ezért van az, hogy leginkább a 35 év alattiaknak születik down kóros gyerekük. Amúgy Debibe jártam egyetemre, imádom! csövi

    VálaszTörlés
  4. Én egyetértek veled, ez a magándokis dolog csak plusz nyűg és pénzkidobás. És ha a kötelező vizsgálatokkal nem foglalkozik, akkor mivel? Ja, véleményez...Vaskos pénzekért.
    Szerintem bőven van még időd, hogy ha úgy akarod, hogy saját dokid legyen, akkor keress egyet.
    (amúgy én is Debrecenben jártam egyetemre)

    VálaszTörlés
  5. PP, csak így tovább! Ha bármikor szétfeszítene a mondandód, várlak egy vendégposztra!

    Allegro: ja, most én is erre hajlok, hogy majd a végefelé keresek, esetleg az SZTK-sat megkérdezem, vállal-e. Nagyon megdöbbentem, hogy a magán "semmit" nem csinál, úgy képzeltem, ha hozzá járok, akkor más dolgom nincs is.

    Egy volt db-i egyetemista :)

    VálaszTörlés