2010. június 5., szombat

Az Igazi Kismama

Sokan abban a tévhitben élnek, hogy egy nő attól lesz kismama, hogy gyerek van a hasában. Persze ez sem igaz. A magzat csupán elengedhetetlen, de messze nem kizárólagos kelléke az Igazi Kismamaságnak. A sima megfoganásnál jóval több kell ide.

Az Igazi Kismama (továbbiakban IK) megérzi a beágyazódást.

Az IK megőrzi és albumba ragasztja a terhességi teszt(ek)et és az ultrahangfotókat.

Az IK kismamaruhában jár a hatodik héttől kezdve.

Az IK párjának apró zoknival, édesanyjának "Szervusz Nagyi!" kezdetű esemessel adja tudtára az örömhírt.

Az IK fogadott orvoshoz jár, átlag 2-3 heti sűrűséggel.

Az IK nem festi, hanem hennázza haját.

Az IK az első napoktól édesmandula-olajjal kenegeti pocakját.

Az IK szed terhesvitamint, aminek nem az összetétele, hanem a márkája a lényeges, továbbá B6 vitamint és magnéziumot, illetve az első trimeszterben palástfüvet iszik, az utolsóban málnalevelet.

Az IK már embrionális kortól beszél gyermekéhez. Minél igazibb, annál biztosabb, hogy mesét is olvas neki.

Az IK napi egy óra Mozartot vagy Wagnert hallgat.

Az IK sosem megéhezik, ehelyett inkább kíván valamit.

Az IK különféle közösségi oldalakra tölti fel magzatának ultrahang-képeit, "Életem értelme" felirattal.

Hát mit ne mondjak, ebből a versenyből már régen kiestem...

6 megjegyzés:

  1. Háááát, ha ez mind igaz az IK-ra, akkor én nem voltam az, így már nem vagy egyedül a kiesettek kategóriában :-)

    VálaszTörlés
  2. Rám annyi igaz ebből, hogy éreztem a beágyazódást mind a két alkalommal.

    VálaszTörlés
  3. És képzeljétek túl vagyok a 12. héten, parádés tarkóredővel, létező orrcsonttal, és kb. 0 eséllyel a Down kórra.
    Megvolt a kombinált teszt.

    Most mondom hogy HURRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!

    VálaszTörlés
  4. G R A T U L Á L O K ! ! !

    Pontosan milyen a kombinált teszt? Én arról már ugye lemaradtam?

    VálaszTörlés
  5. Perselus, GRATULÁLOK!

    Tetszett ez az IK poszt...azért magamra kíváncsi lennék, ha már itt tartanék ;))

    VálaszTörlés
  6. Hát még mehetsz integrált tesztre, nem vagy lekésve, 14-15 hetesen azt csinálják.
    A kombinált teszt 12. hetesen van, azt jelenti hogy UH-n megnéznek mindent, tarkóredő, orrcsont stb.
    Aztán vesznek vért, és abból megállapítják, hogy mennyi az esélyed a down kórra, és más genetikai rendellenességekre. Az én koromban 1:500 hoz az esély a Down kórra, esetemben 1:10 000-hez tehát ez jó.
    Ha rossz szám jönne ki, akkor javasolják a mintavételt korionboholyból, és akkor megtudják nézni a magzat kromoszómaállományát tutira. Nagyon fontos vizsgálat, alap.
    Keress rá az Istenhegyi úti géndiagnosztikai központra, ott benne van minden.

    VálaszTörlés