2010. október 12., kedd

Na végre!..



Még meddő koromban fogadtam meg, hogy ha valamikor terhes lennék, panasz nem hagyja el a számat, s végülis elég jól bírtam. Múlt éjjelig. Merthogy éjszaka csúcsosodnak a problémák. Alaphelyzetben is nehezen alszom el ugye, s visszasírom azokat az időket, amikor még csak ennyi volt a bajom.

Biztosan ismeritek azt az állapotot, amikor már az álom küszöbén jár az ember, átfordul a másik oldalára, ééééééés: indul a szunya! Kivéve, ha az átfordulás egy jó 20 másodperces munka, szuszogással, helyezkedéssel, nyomódó alhassal, és takaró alatti szopipárna-kereséssel, aminek a hülye zsinórja mindig a lábszáramba akad.
Aztán itt van az éji pisilés: normálisan az embernek kell, aztán nagyon kell, aztán rájön, hogy ez nem mehet így reggelig, kimegy, pisil, visszaalszik. Manapság nem inger jelentkezik, hanem valami nyomódó fájdalom, és alig kétszer tudom elzsolozsmázni, hogy "biztos nem az, most voltam", harmadjára már a wc-n ülök, és csurgatok. Legalább hatszor egy éjszaka. Állítólag ez a jobbik eset, hogy  (még?) kiérek a wc-re.
És végül a pózok: én, a híres hasonalvó heroikus munkával a hátamra szoktattam magam nyáron. Erre most kiderült, hogy háton a terhes nem fekhet, mert valami vénát elnyom a gyerek, ami éppen az ő oxigénjét van hivatva szállítani. Néha azért beleharapok a tiltott gyümölcsbe félig öntudatlanul, hogy aztán pirkadatig töprengjek, mekkora károkat tettem. Oldalfekvésben nem jelentkeznek ezek a gondok, ott csak annyi kényelmetlenség akad, hogy ha kinyújtom a lábam, feszül a hasam, ha felhúzom, akkor nyomódik.

Nehogy azt higyjétek, hogy megállok az éjszakáknál! Nappalra is is vannak csemegéim, mint például a sav. Étvágyam egyre gyarapszik, a gyomromnak szánt hely viszont ezzel arányosan csökken, ergo egyszerre vagyok farkaséhes és dugig tele. Mit tehet ilyenkor a kismama? Ha előrelátó, akkor magas tápértékű ételeket fogyaszt (lehetőleg folyamatosan), amelyek éhségét űzik, ám gyomrát nem töltik meg teljesen. Ilyen mondjuk az a forróvízzel keverős bébipapi, amelynek rendszeres, ám ritka fogyasztója vagyok hosszú évek óta, ugyanis finom, de nagyon drága. Bár talán sosem érné meg jobban, mint most: öt evőkanál tuti elég lenne.
Ha nem előrelátó a kismama, akkor eszi, ami elé kerül, ha már csak körömnyi helye marad, akkor letuszkol egy mentolos Rennie-t, pár órán át nyöszörög, büfög, olykor bukik, majd újfent eszi, ami elékerül.

A séta közbeni lassulásról már többször beszámoltam, új jelenség azonban a közben jelentkező derékfájdalom. Ha lehetőségetek van rá, figyeljetek meg egy végefelé járó* kismamát, ahogyan próbál a megszokott civilizált módon viselkedni köztéren, és csak arckifejezése árulja el néha a benne rejlő ösztönlényt. Sajnos könnyen megeshet, hogy amit én laza lámpavasnak dőlésnek képzelek zebrára várakozás közben, az valójában egy kétségbeesett odatekeredés, de tökmindegy, úgysem lesz senki olyan tapintatlan, hogy erre felhívja a figyelmem. Mégvalami: hastartópánt. Ki ne hagyjátok! Jó felvenni, mert tart, és még jobb levenni, mert szorít!

Itthon mindegy már nekem, azaz nagyon nehéz vonzó ifjú hitvest alakítani elnehezedve és vendégeknek szánt** kekszet habzsolva a kanapén. Belegondolni sem merek, mi lesz, ha már a konyhába sem bírok kivánszorogni. Ugyanakkor szülnöm még messze nem időszerű, egyrészt izé... nem vagyok rá lelkileg felkészülve, másrészt nem vettem még sem melltartóbetétet, sem mandulaolajat, sem tejgyűjtő zacskót, harmadrészt egy kicsit azért korai lenne. Ma megyek 34 hetes kontrollra.




*Nem végét járó, bár végülis...
**Értsd vacak.

(34+0 hetes)

3 megjegyzés:

  1. szia!

    Továbbra is sziporka vagy, minden sorodat élvezet olvsni.
    Mi volt a dokinál?
    Rennie-t én is beszereztem, miután
    szombaton szó szerint lakodalmas kutyát játszottam egy esküvői vacsora után...

    VálaszTörlés
  2. Semmi új, vérvétel, pisi, szívhang, plusz most jól megnyomorgatta a hasamon át szegény babát. 2 hét múlva már kell mennem nst-re.
    A Rennie-ből én is egyre többet nyomok, már van, amikor egyszerre kettőt - nade ezt a pár hetet már kibírjuk valahogy ;)

    VálaszTörlés
  3. Ne tessék eltűnni ilyen sok időre, nagyon várom a híreket felőletek! Remélem, jól vagytok! jaj, olyan izgis, már mindjárt a finishben vagytok :-))
    Készülök emilt írni, de mostanában nem megy az írás... ne haragudj!

    VálaszTörlés