2010. október 6., szerda

Listák

Listákat írok. Súlyosan alábecsültök, ha most egy mezei kelengyelista jelenik meg előttetek: ennél lényegesen többről van szó. Természetesen fő kelengyelistával is rendelkezem, amely a következő allistákból tevődik össze: hordozóeszköz, bútorok, textilnemű, higiénia, dekoráció, kismama. Persze ezeken már régen túlvagyunk, mostanra eljött a mellék-kelengyelisták ideje. Van külön listám a babának a kórházba, majd a hazajövetelhez, aztán mamának (ez lennék én) a szülőszobára, a kórházi napokra, és szintén a hazajövetelhez. F. kérésére neki is készítettem saját listát, "apának szülőszobára" címmel.

Hogy túllépjünk a kelengyés ügyeken: listába szedtem a szülés utáni teendőket, amelyekhez kiegészítő lista, a kinyomtatandó nyomtatványok listája kapcsolódik.

Itthoni rengeteg dolgunk tételesen felsorolva a háztartási teendők listájában sorakozik, olyan itemekkel, mint például ajtózsírozás, hiszen a csecsemőt zavarni fogja a nyikorgás, kádfugázás, hiszen felvált fúgájú kádban nem tudunk megfelelően fürdetni, illetve F. kedvence, a gardrób-átpakolás, amiben az utóbbi hónapokban szaktekintéllyé képezte magát.

Vigyázat, a fenti lista nem tévesztendő össze a takarítási ütemtervvel! Ebben kizárólag tisztításjellegű tevékenységeket gyűjtöttem össze, s ebből önállósult a mosási lista eddigi hat pontja, úgymint színes textil, világos textil, fehér textil, színes babaruha, világos babaruha, fehér babaruha. Érik mindeközben egy pelenkamosási lista is.

Házon kívüli intéznivalóim két listára szakadtak. Az egészségügyi intéznivalók között várakozik a házi-, gyermek- és tüdőorvos, illetve ide szoktam felvezetni az aktuális, terhességgel kapcsolatos vizsgálatokat. A hivatalos intéznivalók pedig elsősorban a különféle halasztások és névváltozás miatti bejelentések ügyeit csoportosítják.

Mivel a sok listázási feladat miatt társas kapcsolataim kissé háttérbe szorultak, megdöbbenve vettem észre, hogy naptáram hátoldalán gyakorlatilag magától burjánzásnak indult az elintézendő telefonok és megírandó emilek listája. Mindenesetre nyugodt vagyok, így leírva sokkal átláthatóbb az egész.

2 megjegyzés:

  1. Gratulálok a "név vátlozáshoz", mert még nem tettem. Te csúcs vagy! Egyik oldalról "szétröhögtem magam" a listáidon, másik oldalról pedig fantasztikus, hogy ennyire precíz vagy, és ilyen analitikai képességed van. Szerintem minta anya leszel, akitől más is tanulhat. Sőt, tudod mit, szerintem már most minta anya vagy. Mert mindenre gondolsz. Sok sikert a nagy generálhoz. zs.

    VálaszTörlés