2009. december 29., kedd

Menstruáció

A terhesség első egyértelmű jele a menstruáció elmaradása. Vannak, akik terhesen is menstruálnak, de sajnos korántsem olyan nagy számban, mint azt a menstruáló, meddő nők remélik.

Meddőként át kell alakítanunk a menstruációnkhoz fűződő viszonyunkat. Akár kedveltük eddig, akár nem, s akár pozitív (mert ilyen is van!), akár negatív hírt hoz testünk működéséről, mindenképpen el kell fogadnunk a "menstruálok, tehát terhes most sem vagyok" alaptörvényét.

Ahhoz, hogy elfogadjuk, hogy ismét menstruálunk, közelebbről meg kell határoznunk, melyek azon a váladékok, amelyek menstruációs váladéknak tekinthetők. (Érzékenyebb olvasók most ugorjanak!)

Én a magam részéről meglehetősen tudománytalan nézeteket vallok: ami a ciklusom 25-ik napja után érkezik, és akár mikroszkópikus* pirosas, vagy rokon árnyalatú (barna, rózsaszín, narancs) színt tartalmaz, azt menstruációként könyvelem el. Alapbeállításként (vagyis 27 éves koromig) természetesen a hivatalos álláspontot** képviseltem, sőt az első ciklusnapom meghatározásánál továbbra is aszerint járok el, de a reménykedést már az említett mikroszkópikus mennyiségű vér észlelésekor felfüggesztem. És nagyon büszke vagyok rá, hogy nem esem sem a beágyazódásos vérzés, sem a fentebb említett terhesség alatti vérzés csapdájába.

Nehezebb helyzetben vagyunk, ha késik, horribile dictu, nem napra pontos a menstruációnk. (Szerencsékre utóbbi helyzetben is van mihez viszonyítanunk: a peteérést követő 14-18 nap múlva aktuális az új ciklus kezdete.) Az első időszakban nyakra-főre bontogattam ilyen esetekben a terhességi teszteket, persze, csak ha volt rá időm két vécérerohanós bugyiellenőrzés között. Felfokozott szenvedélyem ezúttal is anyagi romlásba és kiégettségbe torkolott. Egyszerűen meguntam, hogy egy ezresbe*** kerüljön egy pisilésem, amikor szinte borítékolni mertem, hogy egy-két napon belül úgyis megjön. Pláne, amíg mértem a hőmet: a leeső hőgörbe sok felesleges csalódást és nem felesleges forintot takarít meg nekünk.

De ha egyszer késne vagy egy hetet, akkor azért tesztelnék.

Amikor végre megjön... Azt hiszem, ilyenkor vagyok nagyon szerencsés: nem sírok, hisztizek, borulok ki, nincsenek fájdalmaim. Sőt végetér a napok óta erősödő idegbajom izgalmam, és ettől iszonyatosan megkönnyebülök. Írtam fentebb a menstruáció hozta pozitív hírekről, számomra ez azt jelenti, hogy túlságosan nagy probléma nincsen a nemi működésemmel. A rosszkedv nálam egy-két nappal később kezdődik, és szépen elkígyózik a következő peteérésig, amikor is más dolgom akad. A második két hét meg szinte elrepül a feltételezett peteéréssel, a feltételezett fogamzással, a feltételezett beágyazódással és a nagyon is konkrét menstruációval.



*Igen, vizsgálgatom.
** Élénkpiros, híg váladék.
***A vaterán is lehet terhességi tesztet venni, ráadásul 10-es érzékenységűt, és nagyon olcsón, de ez a blog nem a terhességekről, hanem a meddőségről szól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése