2010. szeptember 20., hétfő

Szülésfelkészítés

Pénteken voltunk szülésfelkészítőn egy másik kórházban, tök szuper az egész. Az első félórában őssejt-levételről hallgattunk végig egy tájékoztatót, mialatt lehetőségem nyílt végigmustrálni a jelenlévőket. Az összes nő idősebb volt nálam évek számát és terhességi kort tekintve, amin meglepődtem, mert eddig sokalltam a 29 évemet. Az apák vagy mártírarccal, a beígért sörükre gondolva feszengtek, vagy jólnevelten simogatták a feleségük hasát. A második csoport tagjai csak később, a gátmetszés taglalásánál törtek meg.

A tanfolyam második félórájában megtudtuk,mi a szülés protokollja, az otthoni fájásoktól kezdve az esetleges mentőhíváson, a beöntésen, borotváláson, apuka papucsán át egészen a gyermekágyas osztályig. Aztán következett a lényeg, a szülőszoba bemutatása.

Vadiúj épület, egyágyas szülőszobák külön TISZTA toalettel és zuhanyzóval, képek a színes falakon, meg minden. Remélem az összes ilyen, nem csak amit mutogattak. Szülés után lehet menni baba-mama szobába, van egy-, kettő- és négyágyas, én a kétágyast preferálnám, mert nyilván egy kedves, barátságos, szociábilis anyukával feküdnék, akinek három gyereke van, és éppen ezért nem a csecsemője kötné le, hanem az, hogy a bent töltött napok alatt megtanítson szoptatni. Ha ez nem megy, akkor legyen egyágyas, és csak legvégül a négyes, mert három szobatársból egy már tuti vagy büdös, vagy horkol.

A gyerek velünk lehet 6-22-ig, ha valaki kéri, maradhat éjszakára is, de nem szokták sokan kérni. Én most azt hiszem, kérni fogom, mert inkább nekem legyen elcseszve pár éjszakám az eddigi párezerből, minthogy szegény kis nyuszinak az legyen az első tapasztalata a világról, hogy le-ööö...ejti az anyja. Aztán majd kiderül, hogy a gyakorlatban hogyan szuperálok. Ja, látogatás nincs, az anyukát még lehet is, egyszerre egy főnek, de a babát csak ablakon át nézheti az apja is. A miénknek az apja ennek örül, mert azt mondta, hogy a Klinikán, mikor jött be hozzám, zavarta, hogy a kis újszülöttek mellett ott tüsszögött egy félfalunyi rokonság. És hogy ő maximálisan el tudja fogadni, hogy a gyereket eleinte csak az anyja, illetve, már megbocsássak, az anyjának is csak a másodlagos nemi jellege érdekli, de utánajárt, és állítólag háromhónapos korukban az apa is kiléphet az árnyékból és kap egy-két fogatlan vigyort.

A záró szakaszban a fájdalomcsillapítás módjaival ismerkedtünk meg. Rákérdeztem a fájdalomcsillapítás-mentességre is, fifti-fifti a szülések arányában, szóval megpróbálok nekifutni simán, aztán majd kiderül. Ma lesz amúgy a tanfolyam második része, ide már csak nők mennek, csecsemőgondozás a téma. Csak el ne felejtsem megkérdezni, hogy a kórházi csomagba, amit még sajnos el sem kezdtem összepakolni, betegyem-e a mellszívót.

1 megjegyzés:

  1. szerintem tedd be. először én is feleslegesnek tartottam, megvenni is, mert vannekemkétkezemhakell, de a második napon, amikor még mindig nem indult meg a tej, nagyon gyorsan elküldtem a kedvesapukát a bababoltba.

    VálaszTörlés