2010. augusztus 17., kedd

Régmúlt fürge testem

Na ez az, fáradok. Eleinte még örül az ember, hogy jelez a szervezete, és lassabban kell mennie utcán. Kéjesen tipegtem hetekig, aztán egyszerre elkezdett zavarni, hogy plusz 30%-ot rá kell számolnom az megtett táv idejére, és hogy egy mégoly rövid sprint* után is bő ötpercecskét kell pihegnem a legközelebbi padon. Ráadásul folyton rosszul lövöm be a teherbírásomat is: hányszor, de hányszor előfordult már, hogy F. elé sétálva a munkahelyére szégyenszemre villamosra kellett szállnom, hogy ne is említsem az esti nehezen kikönyörögött sétákat, mikoris vert seregként kullogtunk haza negyedórával később. Szintén fájdalmas emlék egy-egy bevásárlás a zöldségesnél, amikoris a második lépcsőfordulóban támaszkodtam meg lihegve és átkozódva, hogy "soha többé!".

Nézzük akkor a statikusabb tevékenységeket. Kitakarítani a konyhát és összeütni az ebédet nem egy nagy kunszt, gondolhatjátok. Nadebár, ha már elkezdjük végigtörölgetni a csempét, akkor menten eszünkbe jut, hogy terheseknek nem szabad ablakot mosniuk, amivel könnyen meg is tudtam barátkozni amúgy, hiszen a széles karmozdulatok valahogy pont olyan módon terhelik a hasizmot, ami koraszülést okozhat, vagy valami ilyesmi. És akkor pár percig tűnödünk, hogy vajon honnan tudja a testünk, hogy mi most ablakot mosunk a széles mozdulatokkal, vagy csak csempét törlünk le, és máris jöhet szegény F. befejezni a javát. A bútorok átviaszozása ugyanezt a problémát veti fel.

Kicsit leülünk, de akkor már nyomódunk a hasunk, meg a szemérmünk, meg egyáltalán, egyedül oldalt feküdni jó, és ugye még el se kezdtük az ebédet.

Nem is fogjuk egy darabig. Ahogy ledőlök, ellenállhatatlan kényszert érzek egy kis szunyókálásra**, okos macskám már ahogy meglát egy könyvvel az ágy felé indulni, egyből ásítozva nyúlik el mellettem. Még az a szerencse, hogy annyiszor lehetek bármennyi ideig lusta, ahányszor csak akarok. Legfeljebb nem eszünk aznap.


*Értsd normál tempó.
**Sajnos ez nem zárja ki, hogy teljes éjeken át forgolódjak álmatlanul.

(25+5 hetes)

10 megjegyzés:

  1. Ahogy írod: annyiszor és annyi ideig lehetsz (és legyél is!) lusta, ahányszor és ameddig akarsz! MOST még, úgyhogy használd ki az időt és pihenj sokat-sokat! :-)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg, a terhes tornával mi újság? Jársz még?

    VálaszTörlés
  3. Ja, járok, mondjuk sokszor lógtam is. Jó lenne azért úgy október közepéig hetente legalább egyszer elmenni. Utána mindig tökjól érzem magam.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Jusztis!

    A blogod igen hasznosnak bizonyul. Már régebb óta olvasom,1X-2X kommenteltem is. Tegnap azt a hírt kaptam, hogy vérlelet alapján talán endometriózis áll fenn nálam is. Hazafelé Te, főképp pedig TI, (Lenkével) jutottatok eszembe. És akkor feltámadt a remény. Kérdésem volna: neked akkor a laparoszkópiás beavatkozáskor eltávolítottak valami cuccot, és utána ettől spontán összejött Lenke? Mielőtt épp az első inszemre mentél volna?
    Mert elolvastam a blogban a sztorit, és fejben így kronologizáltam a dolgokat.

    Köszi ha válaszolsz, tudod más úgy laparra menni, hogy lebeg előttem egy ilyen sikersztory.

    Üdv.:
    Zsófi

    VálaszTörlés
  5. Szia Zsófi,

    igen, a laparo alkalmával bizonyosodott be, hogy endometriózisom van, és egy pár csomót el is távolítottak. Ezután jött volna a vérzésmegvonásos kezelésem (GNRH), de mivel szerettünk volna kisbabát, ezért inszeminációt terveztünk. Aztán nem került rá sor, mert már nem jött meg abban a ciklusban, amikor indítottuk volna a stimulációt...

    Dátum szerint: a műtét volt január 25-én, utána február 16-án menstruáltam. Március közepén kezdük volna a vérzés első napján a stimulációt, de ugye akkorra már pozitívat teszteltem.

    Ja, mégvalami: pont március 8-án voltam dokinál, uh-n megnézett, látta is, hogy volt peteérésem, de azt mondta, hogy 1% alatti az esélyem, hogy ebből baba lenne. Aztán akkor már javában osztódott a mi Lenkénk.

    Vállald be a laparo-t, hátha segít, és mindenképp tisztábban fogtok látni utána!

    Sok sikert, és köszi a kedves szavakat!

    VálaszTörlés
  6. Hát kérem, ez MÁS állapot, mindent másként kell csinálni.
    Szépen pörögnek a hetek, mire kettőt pillantunk, meg is születik Lenke.

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Szóval előtejjel még sehogy nem állok.
    Szerencsére. Bár nem tudom, ez is jó szórakozás lesz?
    Másik: te táppénzen vagy végig?
    Én otthonról dolgozhatok ami pénzben nem mindegy. Kétszeresen lettem veszélyeztetett terhes:egyrészt a lombik miatt,másrészt mert 20. héten észrevették hogy placenta praevia van, miszerint a méhlepény teljesen fedi a méhszájat. Ennek örömére egy tuti császárt beígértek, és lehetséges vérzéseket is amikkel lehet a kórházban üdülni. De azt olvastam hogy a méhlepény a terhesség végén elvándorolhat feljebb és akkor normál szülés lesz kilátásban.Ami a régmúlt fürgeséget illeti, kezdődik nekem is és már nem annyira vicces.Szarógalamb járással párosul. Igazából az az kérdés mekkora bálna leszek a végére :.
    Miért forgolódsz álmatlanul teljes éjeket?
    Ja és vannak különös álmaid? Nekem olyan életszerűek és megrázóak. Kétszer volt a bébivel kapcsolatban. Húzós. Majd elmesélem.

    VálaszTörlés
  8. Alle: inkább hármat pillantsunk, havi egyet, és csak akkor legyen meg, jó? Láttam most pár koraszülöttet, aranyosak és szépek, de nem cserélnék az anyukájukkal...

    Piton: június közepéig tanítottam, most szünetelek. Az álmatlanság jó kérdés, én se értem, de nem terhességi tünet, régóta van sajnos. Viszont délután mindig tudok aludni. Életszerű álmom volt egy pár, tényleg furcsa, de most egy ideje eltűntek.
    A lepényed még vándorolhat feljebb, nem? Nekem eleinte nagyon lent volt, most már nem éri el a méhszájat.
    Az előtej még semmi extra, csak valahogy nehezen barátkozom a gondolattal. Furcsa, na, ahogy érzem, hogy folyton átnedvesedik a melltartóm.

    VálaszTörlés
  9. Ez komoly, hogy nem szabad széles mozdulatokat tenni terhesség alatt? Egész végig nem szabad ablakot, csempét, stb. tisztítani?
    Mennyire kell ezt komolyan venni? Szerintetek megcsinálhatom még most a 6-8.hét környékén? Vagy várjam meg a 12. hetet? De addigra meg hideg lesz valszeg, október végére, november elejére...
    Ha nagyon nem szabad, akkor nem fogom megcsinálni, mert volt már vetélésem, és nem akarok kockáztatni, de ha pl ez inkább csak a vége felé tilos, akkor most még lehetne...

    VálaszTörlés
  10. Én úgy tudom, hogy nem szabad nagyon nyújtozkodni. Ha kibírja az ablak, inkább várj vele. Persze lehet, hogy túlparázom...

    VálaszTörlés